måndag 6 februari 2012

Party Weekend

Nu är jag hemma igen! Det är så jäkla kallt ut så ska sitta i min lägenhet och uggla hela dagen.
Jag har haft så fruktansvärt roligt den här helgen. Först var det ju burleskfesten i fredags, när vi kom dit så var de flesta klädda med långklänningar och sånt medan hon och jag var liksom burlesk-klädda så det var lite , jag ska inte säga pinsamt för det var det inte men det var lite att man stack ut men sen kom det fler som var klädda som oss så det var lugnt. Inte bara att folk klädde sig enligt burleskens alla lagar utan det var de som klädde ut sig till det motsatta könet. Alltså tjejer klädde ut sig till killar och vice versa. Så ibland var man verkligen tvungen att ta en extra titt om det var en tjej eller en kille man gick förbi.

Sen var det ju folk som uppträdde och det var verkligen en upplevelse att se. Jag trodde det bara skulle va tjejer som skulle dansa men det var några killar också. Så det passade alla ! Värden för burlesken var en amerikansk kille som påminde om Chris Rock, han var så rolig! Han hade högklackade skor och han dansade och kråmade sig o så på scenen. Det var verkligen roligt att se.
Sen var det ju det här med musiken, alltså "gammaldags" musik är väl helt okej att lyssna på ibland men jag föredrar mer modern musik med mycket bas.

Självklart var det svinkallt att gå hem så jag var ju ganska glad att jag tillhör den kategorin som har lår som går ihop. Hahah extra värme säger jag bara. Tycker det är så fånigt, det som sägs om låren och så...

En av de som dansade. Ursäkta att det inte finns något ljud!

Så här såg jag ut, vad tycker ni? Blir jag godkänd ? :)

På lördagen så var det bara att tvinga sig upp och ta tåget till Stockholm för födelsedagsfest. Jag hade det jätteroligt hela kvällen och det sista stället vi gick till hade ett väldigt bra dansgolv med precis min musiksmak. Det var första gången jag festade i Sthlm och jag måste säga att jag tycker att staden levererade. Klart godkänd, visserligen kan det ju ha varit det trevliga sällskapet som spelade roll men ändå ! :)

Allt som allt hade jag en mycket trevlig helg men som man säger borta bra men hemma bäst så det är skönt att vara i min lilla lägenhet och bara ta det lugnt. Visserligen borde jag börja städa lite smått för en kompis kommer på onsdag... men det finns ju en dag imon också.

hahah måste även berätta att kylan plus högklackade skor har resulterat att min stortå är konstig, den "sover" hela tiden och det känns så konstigt. Ni vet hur det känns precis innan det börjar sticka i typ foten eller något när den har sovit, så känns det. Men äsch jag överlever.

Besos.

3 kommentarer:

  1. det finns ju visst ljud på klippet:p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha ! Då är det bara för mig då det inte fungerar kanske x)

      Radera
  2. Haha, bli tjock om låren, slipp frysa! Ska tänka på det nästa gång man önskar att man vore tightare :) /edith

    SvaraRadera